Hallo Zaterdagochtend Wandelaars,
Zaterdag 13 juni 2026 starten we om 10 uur bij Gerda en Paul
Verslag van Zaterdag 6 juni 2026
Het was vandaag weer een gezellige drukte aan het Perenpad, welgeteld is de ene heer met 10 dames en een hond van het Perenpad vertrokken.
Als ik spreek over ons groepje dan kan ik zeggen dat we de wijk zijn uitgelopen en liepen we richting den Haag/Rijswijk.
Volgens mij hebben we onderweg nog wat oefeningen gedaan maar dit ben ik door de schrik vergeten nml:
hond Bowie is onderweg aangevallen door 2 katten, Bowie heeft er een beschadigde neus aan overgehouden!?
Ook de 2 dames aan de andere kant van de lijn zijn niet ongeschonden uit de strijd gekomen:
zij hadden geen krassen op hun neus (te hoog ;-)) maar op hun benen!
Wat ik knap vind van Bowie is dat hij er geen trauma van opgelopen heeft want even later liep hij met z'n neus in de wind langs andere honden en katten.
Verder hebben we tijdens onze wandeling genoten van de mooie natuur om ons heen, we kwamen tot de conclusie dat we deze tijd van het jaar
wel even stil zouden willen zetten want dit is toch het mooiste deel van het jaar wat de natuur betreft.
Terug aan het Perenpad werden we door de gastheer uitgenodigd om in de patio plaats te nemen.
Hier gaven we maar wat graag gehoor aan. We hebben daar heel gezellig en lekker koffie gedronken,
lekker omdat we konden kiezen uit 2 soorten grote punt vlaai, gezonde sinaasappel vlaai en een iets minder gezond maar net zo lekkere roomvlaai.
Op de vraag of de gastvrouw misschien jarig is geweest was het antwoordt nee! Nou wij waren niet boos dat zij 'zomaar' trakteerde ;-))
Een van de dames kreeg een schuld gevoel om zo'n lekker stuk taart naar binnen te werken, zij beloofde zichzelf
dat ze dan straks een boterham minder zou eten. Daarna besefte ze dat ze onder de middag niet meer dan een boterham eet....
nou dan straks alleen maar een crackertje eten bedacht ze en liet zich het stuk taart heerlijk smaken.
uiteraard hebben we nu niet 'zomaar' gezongen voor de gastvrouw maar we hebben wel heel gezellig gebabbeld en gelachen.
Goed dat het glas van de patio dicht was want er is werkelijk van alles besproken.
Als de buurt wat flarden van onze gesprekken op hadden kunnen vangen krijg je al snel een naam in deze wijk en dit moeten w eniet willen.
Wat zouden de toevallig passanten denken als ze de flarden van onze gesprekken hadden opgevangen:
'We hebben van de week een whisky proeverij gehad, de buurmannen hebben elkaars whisky geproefd en aan het eind van de avond hebben we elkaar naar huis gebracht'.
Of de laatste buurman zijn huis nog gevonden heeft is niet bekend, we hebbenvanochtend in elk geen man met een fles whisky onder zijn arm zien lopen
op het Perenpad dus het zal wel goed gekomen zijn.
Verder is er besproken hoe een van ons tijdens het koken aan het trainen is om haar schouders weer soepel te krijgen.
Zij oefent met ballen aan elastiek: heen en weer op en neer, je spieren schijnen er soepel van te worden (is de bedoeling).
Een andere dame vertelde dat zij met haar zusjes voor een paar dagen naar een huisje in Kijkduin gaan, hier dacht een ander te horen dat zij naar kijkduin ging verhuizen.
Nou dit zouden wij niet goed vinden, veel te ver weg om haar te bezoeken op onze oude dag. Nu allemaal op honk blijven wonen hoor, uit met dat verhuisgedonder!
Zoals gezegd: goed dat de ramen van de patio gesloten waren want men zou uit onze gesprekken verkeerde conclusie kunnen trekken.
Toen werd het toch echt tijd om naar huis te gaan, wel opletten welke route je neemt want heel Wateringen staat in teken van de Braderie hebben we op de heen weg ondervonden!
as Zaterdag zijn we uitgenodigd om de verjaardag van Gerda te komen vieren dus dames van de week onze keeltjes goed onderhouden zodat we allemaal goed bij stem zijn, tot dan